anniken huitfeldt smilte til meg

der jeg satt på galleriet, og da visste jeg at det kom til å gå bra.

men det tok sin tid. først tre kvarter i kø utenfor stortinget, så SEKS TIMER med innlegg, innlegg og evinnelige innlegg. jeg er sikker på at alle representantene hadde innlegg eller replikk. dagens vemmeligste mann var ulf erik knudsen fra frp, som i én av sine replikker blant annet stilte spørsmål ved om barn hadde det bra med to mødre, for han hadde jo lest statistikk som sa at lesbiske forhold er mer ustabile enn heterofile, og at det forekommer mer vold i lesbiske forhold enn mellom par med mann og kvinne.

men til slutt ble det stemt, og da det var gjort, kunne vi klappe. vill jubel og stående applaus fra galleriet. stortingsrepresentanter som vinket og smilte opp til oss. jeg kysset kona mi (ja, for tenk!) og hadde egentlig ikke lyst til å slutte å klappe.

loven er vedtatt! det er så ubeskrivelig bra!

ps: siv jensen så drittsur ut etterpå. jeg er ikke større enn at jeg synes det var et av dagens høydepunkt.

3 Responses to “anniken huitfeldt smilte til meg”


  1. 1 Finn Olav juni 12, 2008, kl. 3:06 pm

    Gratulerer med dagen, som ikke kom en dag for tidlig!

  2. 3 Ole desember 11, 2009, kl. 2:20 am

    Heia Anniken Huitfeldt! Leste nettopp om henne på http://www.nettnytt.no/siste-nytt-om/anniken-huitfeldt


Legg igjen en kommentar

