go magnhild!

kommunalminister magnhild meltveit kleppa har snudd i spørsmålet om kjønnsnøytral ekteskapslov, og det er intet mindre enn fantastisk. det er en modig politisk avgjørelse, og i tillegg er det ingen hemmelig at kleppa har dype røtter i indremisjonen i rogaland. som vi vet, er ikke den gjengen akkurat så forståelsesfulle overfor homofiles «livsvalg». hun taler kanskje ikke roma midt imot, men hun sender en rimelig klar melding til de lokale bedehusene, og man skal ikke blåse av makten i de foldede hendene der i gården. kremt.

Og det slo meg i denne prosessen: Hallo? Hva er det jeg holder på med nå? Bidrar jeg med mitt standpunkt til at homofile får en vanskeligere og ikke lettere hverdag? Jeg har forstått at det betyr mye for homofile å bli sidestilt i forhold til loven. Da er det OK for meg, da støtter jeg det.

0 Responses to “go magnhild!”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

