emma, baby

spicegirls_wideweb__470x3430.jpg

i anledning spice girls’ gjenforening tenkte jeg at jeg skulle se gjennom hva medlemmene har gjort for seg selv, og deretter kåre mest sexy solokarriere. vel, det skulle vise seg å bli både vanskelig og lett. vanskelig fordi jeg for noen av jentene ikke finner noe som kan karakteriseres som verken karriere eller sexy, og lett fordi jeg for noen av jentene ikke finner noe som kan karakteriseres som verken karriere eller sexy.

i stigende rekkefølge:

vi har fru beckham. har aldri vært og kommer aldri til å bli sexy. en slags karriere har hun likevel, selv om den stort sett består i å være gift med en tidligere storhet av en fotballspiller, menge seg med hollywood og drive reklame for bukser. jeg legger forresten merke til at fru becks tar opp mye mer plass i den nye spice girls-videoen enn hun noen gang ble da de sist spilte inn videoer sammen. why? one might wonder.

geri halliwell, ørk og børk. den solokarrieren begynte og sluttet med en cover av it’s raining men. hennes forsøk på en homage til sluttsekvensen i flashdance er bare way, way beyond jennifer beals. særlig tiltrekkende er heller ikke slutten på videoen, der hun står og vrikker og vrir seg i en klissblaut adidas-jobbebukse.

det blir delt andreplass mellom de to mel-ene

mel c sitt forsøk på å kapre lesbehjertene overbeviste aldri meg, men hun er definitivt den som ga ut best plate og oppnådde mest suksess som soloartist.

mel b, bless ‘er soul, spilte inn en sang med missy elliott ganske tidlig i sin solokarriere, og utenom det er hun for øyeblikket mest kjent fra dancing with the stars usa. men hun kommer på andreplass, ikke så mye pga musikken, mer fordi hun er nest penest. jepp, så overfladiske er vi i denne posten.

emma bunton tar førsteplassen. og før noen protesterer: tenk mindre på henne som babyspice, og mer på henne som emma bunton: sexy sangerinne med fin cover av edie brickells what i am og hysterisk selvironisk gjesterolle i absolutely fabulous. mindre plattformsko og musefletter, mer austin powers-inspirert musikkvideo og catchy sang av typen denne:

which begs the question: hvordan får jeg naboen til å gifte seg i en sånn kjole?

4 Responses to “emma, baby”


  1. 1 zagabå november 23, 2007, kl. 4:50 pm

    Åååååh! Jeg gleda meg til videoen men den var ikke longer available!

  2. 2 zagabå november 23, 2007, kl. 4:59 pm

    Jeg fant en live-versjon på YouTube, kul låt, husker jeg likte den. Også så likte jeg Gerris Look at me.🙂

  3. 3 carys november 23, 2007, kl. 4:59 pm

    den har tydeligvis blitt slettet fra youtube due to terms of use violation… was it me?
    har satt inn en ny kobling, så nå burde den funke enn så lenge!

  4. 4 carys november 23, 2007, kl. 5:01 pm

    ja, jeg lurte på om jeg skulle legge inn en av live-versjonene, de er veldig bra. kanskje ikke så veldig live i ordets rette forstand, men live dansing, da!
    geri… not so much😉


Legg igjen en kommentar

