vinterdekk – en bildeserie

for én gangs skyld er jeg ute i god tid. vi har skiftet til vinterdekk. dette betyr selvfølgelig at det ikke kommer til å komme verken frost eller snø i oslo denne vinteren.

det finnes egentlig ingenting interessant å si om vinterdekk og skifte av, og derfor er jeg veldig glad for at jeg hadde med meg mobilen, slik at andre kan få ta del i denne begivenheten uten at jeg skal måtte tvinge ned noen ord om mønsterdybde, felgstørrelse og den dingsen man skrur mutterne inn og ut med. et bilde sier mer enn tusen ord osv.

dsc00170.jpg

damen med pinkoden til alarmen.

dsc00169.jpg

en bremseskive til begjær.

dsc00176.jpg

den lille hjulenissen …

dsc00174.jpg

hva jeg får til, hæ?!

dsc00177.jpg

sommerdekk til venstre, vinterdekk til høyre.

dsc00172.jpg

litt kjipt å gå fra de feite fellane her …

dsc00178.jpg

til disse.

dsc00179.jpg

det blir nok en tur til biltema for å kjøpe noen hjulkapsler. kanskje sånne som står stille når vi kjører.

6 Responses to “vinterdekk – en bildeserie”


  1. 1 Kurt oktober 23, 2007, kl. 8:05 am

    Oohhh profft;

    Fikk du noen til å gjøre det for deg eller gjør du det selv på et verksted?

    Jeg skiftet dekk for en uke siden sammen med Roone. Vi brukte sikkert tre-fire timer på hele operasjonen. Det var rett og slett en drittjobb.

  2. 2 carys oktober 23, 2007, kl. 8:37 am

    vi gjorde på et verksted. anja, som er avbildet nest øverst, jobber der, så vi gjorde det etter stengetid. med den bilheiseinnretningen og og den elektriske mutter-skru inn/ut-dingsen tok det kanskje et kvarter.🙂

  3. 3 Blaise oktober 23, 2007, kl. 10:57 am

    Damn! Jeg vil også ha kule venner som kan «lock me in after hours» for å ramponere arbeidsplassen!

    *my friends are so boring!*

  4. 4 carys oktober 23, 2007, kl. 12:41 pm

    veldig praktisk, indeed. åsså så billig!

  5. 5 Øystein oktober 23, 2007, kl. 9:13 pm

    Stilig! Men jeg merker meg at dere brukte plastikkhansker, litt pysete. Det hører med å bli dritten under neglene når man skifter dekk.

    Jeg var forøvrig gjennom tilsvarende seanse på søndag. Dog uten automatikk, alt ble gjort med manuell jekk og «skrujern». Wtf, hva heter egentlig det verktøyet?

    Uansett. Få deg noen pimpa wheels!

  6. 6 carys oktober 24, 2007, kl. 9:36 am

    hanskene tilhørte faktisk en av mekanikerene. jeg antar at de har et mindre romantisk forhold til dritt under neglene enn du har.🙂 men, ja, jeg er enig – burde nok skiftet med bare hender, mer cred å hente da.


Legg igjen en kommentar

