you’re crowding me

i går var vi på crowded house-konsert.

det var fire timer av livet mitt jeg ikke får tilbake.

jeg kjedet meg. mot slutten måtte jeg sette meg ned.
dette skulle egentlig være en post om hvor fantastisk konserten var. jeg hadde gledet meg, dog noget reservert – de er ikke akkurat det mest happenin’ bandet som finnes, men jeg hadde forhåpninger. den sommeren da alle i gjengen fyllte atten, gikk nemlig best of-platen konstant på repeat. konstant. men en konsert der vokalisten ser ut som en kommuneansatt med gitar? de kvernet ut de største hitene og i tillegg en haug med møl fra noen nyere plater.
for å gjøre situasjonen verre havnet vi på siden av to kjærestepar der jentene bare måtte snakke sammen hele tia, lissom. de kaklet seg gjennom oppvarmingsbandet*, og de maste seg gjennom (den altfor lange) pausen før crowded house kom på scenen. men da bandet begynte, da var de fullstendig oppslukt og danset og digget. helt til det kom en sang de ikke hadde hørt før. da måtte de snakke litt om det. som kurt overhørte etter den tredje sangen: «nå har de spilt den sangen jeg kom for å høre». riiight.
i tillegg hadde hun ene samkjørt fargen på brillene med fargen på genseren. begge var røde. på toppen av alt det andre ble akkurat den tingen bare for mye for meg.
halmstrået var tanken på at jeg i hvert fall ville få høre sangen don’t dream it’s over (ironisk nok nettopp det jeg gjorde under hele konserten…). dette er en fantastisk sang, nuff said.
jeg tror kanskje ikke jeg burde hørt den i går. fulle menn på 40 som jodler med på refrenget. DETTE ER IKKE EN FOTBALLKAMP, FOLKENS!
colour me disillusioned.

jeg pleier å ta bilde med mobilen på konsert, for som oftest er det så bra at jeg bare må få med meg en eller annen bit av opplevelsen. i går – not so much. i stedet tar jeg med dette bildet av en halvliter. skål for at kvelden i dag blir mer underholdende enn kvelden i går.

art_pint.jpg

* oppvarmingsbandet var derimot utrolig bra! de heter cherry ghost – sjekk dem ut. i går spilte de svært bra, og vokalisten stod for kveldens nervøse ordfumble: «i think we’ve got an album out here. it’s our first time in europe. we’re from manchester.»
funny stuff, indeed.

4 Responses to “you’re crowding me”


  1. 1 G-star oktober 12, 2007, kl. 12:44 pm

    HÆ? Kjedet deg? Jeg syntes det var veeeeldig bra😉 Men nå hadde ikke jeg noen kaklehøner ved min side…

  2. 2 carys oktober 12, 2007, kl. 1:00 pm

    haha, g-star! kongenavn.

    ok, jeg boppet litt opp og ned til distant sun. men det var alt!

    pluss at jeg sang litt med på whether with you.

  3. 3 Kurt oktober 16, 2007, kl. 9:49 am

    Det var som en Neil Young maratonkonsert…

    Jeg synes at konserten VAR bra men føler at jeg ikke fikk den helt store opplevelsen med meg. Angrer som en hund på at jeg ikke fikk oss til å ta av sitteplassene på galleriet.

    Det var rart å se en av sine store helter stå på scenen og fremføre låter man ikke har hørt på lenge.

  4. 4 carys oktober 17, 2007, kl. 2:27 pm

    enig, tror galleriplass hadde gikk en ganske anne opplevelse.


Legg igjen en kommentar

