barn er rare (1)

naboen har nettopp klippet seg, og det viser ganske godt. da hun kom på jobb dagen etter frisørbesøket sist uke, ble hun møtt med undrende blikk fra det ene barnet hun er støttekontakt for. dette er en femåring med sitt eget spesielle syn på verden, og han har en tendens til å komme med tanker og spørsmål som andre femåringer har lært seg å holde tilbake, rett og slett fordi de er for sære. på fredag gikk gutten og kikket på naboen og den nye sveisen, men sa ingenting. da naboen etter en stund spør ham om han kan se at nina har klippet seg, ender det i denne samtalen:
naboen: ser du på håret mitt at jeg har klippet meg?
gutten: ja, hvorfor har du klippet deg?
naboen: det må man gjøre noen ganger når håret blir for langt. synes du jeg ble fin?
gutten (med en tegning av fiskehandleren i elias i hånden): ja, du lignar litt på fiskehandlaren.
det går noen minutter, og naboen spør gutten: hvem var det du sa nina lignet på?
gutten: du lignar noko på ein flyplassbil.

go figure.

i dag kommer gutten i barnehagen med ny sveis. naboen spør: har du klippet deg?
gutten: ja, men eg fekk ikkje sånn flyplassbilsveis som du fekk.

Legg igjen en kommentar

