til bjørg

kjære bjørg tørresdal

jeg vet ikke om du husker meg. jeg gikk på øygard ungdomsskole da du var inspektør der, du ble rektor det året jeg gikk ut. jeg tror du hadde husket meg hvis du hadde sett meg. jeg tror du vet hvem moren min er. jeg husker i hvert fall ting om deg. jeg husker at du mistet mannen din, at du har to barn (tror jeg), og at jeg likte deg veldig godt. jeg husker jeg tenkte «å, hun hadde jeg på ungdomsskolen, kult» da du ble valgt inn på stortinget.

i dag var du på tabloid på tv2 for å diskutere om homofile kan bli foreldre. tabloid er ganske sikkert det dårligste debattprogrammet i historen av dårlige debattprogrammer, men jeg er ikke så sikker på at jeg vil la det være en unnskyldning for det du sa. du gjentok mange, mange ganger at jeg ikke når helt opp. du prøvde å få jon reidar øyan til å høres ut som en mann som ikke kunne sine begreper, en mann som kun er interessert i at de voksne skal få rettigheter overfor barn, ikke omvendt, at denne saken er en stor egotripp som homofile har lagt ut på for å kunne kjøre trendy barnevogn nedover grünerløkka. du sa at det allerede finnes mange restriksjoner for de som ønsker å adoptere, det er ikke bare homofile som ikke er skikket. man kan for eksempel ikke adoptere hvis man er over 60 eller hvis man ikke tjener nok. men bjørg, jeg gikk på øygard frem til 1994 – jeg er ikke 60. jeg tjener også gjennomsnittlig mye penger. ikke er jeg alene heller, jeg er til og med samboer med en førskolelærer. hvis vi nå likevel har valgt å gå bort fra prinsippet om likhet for loven, burde vel akkurat det telle en god del.

bjørg, du var sikkert mot partnerskapsloven og stebarnsadopsjon (beklager hvis jeg legger ord i munnen på deg, det er bare så fristende) for en 10-15 års tid siden. i dag var du ikke det, i dag var du for stebarnsadopsjon. let it go, bjørg, slipp det ut! hvis du prøver å diskutere grunnleggende menneskerettigheter (nå snakker jeg ikke om retten til å få barn, det har vi allerede avklart at ingen har rett til) og anti-diskriminering ut fra et religiøst ståsted, så blir det ikke riktig. slutt å skyve barna foran deg og bare rop det ut, som et hallelujah-brøl om du vil: homofile mennesker skremmer meg litt!

ah, var det like godt for deg som meg?

4 Responses to “til bjørg”


  1. 1 Marianne mai 15, 2007, kl. 8:58 am

    Snublet over bloggen din. Veldig enig i det du sier! Jeg heier på deg og samboer, og jeg fikk vondt i magen av Bjørg. Mvh tidl. Øygardelev

  2. 2 carys mai 15, 2007, kl. 10:33 am

    takk for det.
    du er ikke by any chance den mariannen jeg spilte fotball med, vel?

  3. 3 Marianne mai 15, 2007, kl. 4:22 pm

    Jo, hu flinke…en karriere jeg minnes med gru.

  4. 4 carys mai 15, 2007, kl. 8:02 pm

    lol, konge. ska sei, håper det går bra med deg.🙂


Legg igjen en kommentar

