out with the old, in with the new

hvert halvår ordner borettslaget en lastebil som de plasserer utenfor de forskjellige bygningene. i dag stod den utenfor vår. vi grep sjansen og kvittet oss med ymse skrot, blant annet gamle tepper, en skriver jeg seriøst brukte på videregående, og en ønnikk eller to. og stolen. stolen. stolen er den gamle siesta-stolen som stod foran tven i loftsstuen på hana. jeg har ikke tall på hvor mange helene og gutta-episoder, steg for steg-episoder og hverdagsliv-episoder (you heard me) jeg har sett fra den stolen, og hvor mange ekle tånegler broren min har pillet på i den stolen (for ikke å snakke om hvor mange ekle fiser han slapp i den).

stolen stod hos far til jeg flyttet til oslo. da ble den sendt hit og har vært i bruk frem til ganske nylig. den er ikke så fin lenger, det er sant, men jeg har ikke klart å kvitte meg med den. en sentimentalitet av en annen verden har overstyrt alle protester, bønner og forsøk på å få meg til å kaste den. frem til i kveld. stolen har måtte vike plass for en ny stol. dette skyldes delvis far som jo gav meg ny stol til jul, jeg må jo bruke den nye, og delvis naboen som på en snedig måte har fått frem sin ærlige mening om den gamle gubben. hun er den første som har lykkes i å overbevise meg. her feirer hun:

dscn2386.jpg

den gamle stolen ble plassert på lasteplanet, og den fikk en svært passende og verdig avskjed.

dscn2383.jpg

stolen er død. leve stolen.

dscn2389.jpg

Legg igjen en kommentar

