ich komme, helga, ich komme

og andre artige fraser.

snart ny jobb nå. den første måneden skal tilbringes på opplæring i wiesbaden, der oversetterteamet har hovedsete. huben, om du vil, for oversetteraktivitetene. den harde kjernen. gjengen. jeg har fått vite at min nye kollega er en dyktig og hyggelig dame som liker en pils og champion’s league, så jeg har god magefølelse. øl og fotball – tror jeg finner det i tyskland.
nedturen er en hel måned borte fra naboen. det blir ikke gøy i det hele tatt. trøsten er at jobben betaler en tur hjem, at naboen kommer en tur ned, og at de to andre helgene er booket av isi og ingrid.
hvis jeg kommer hjem og begynner å snakke varmt om birkenstocks, hockeysveis og bmw, please hit me over the head with something hard. gewesen, gesein, geworden.

dette går bra.

0 Responses to “ich komme, helga, ich komme”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

