damn scary coffee

350px-bscap048.jpg

sesong to av twin peaks har kommet på dvd. dette forbigås ikke i stillhet på oppsal. naboen er gira, og jeg, jeg er livredd hele tiden. i går så vi episode to og tre av sesong to, del en. jeg måtte på do etter første episode, og på veien dit måtte jeg sjekke skapet på soverommet, se under senga, sjekke at utgangsdøren var låst, se i boden og trekke til sides dusjforhenget før jeg kunne sette meg. bob kan jo være hvor som helst.
jeg så aldri twin peaks da det gikk på tv. tror det var en blanding av turde ikke og fikk (ergo) ikke lov. min mor kjente meg nok godt. husker sherilyn fenn, det sjakkrutete gulvet og laura palmers blå og kalde ansikt, som jeg lenge hadde mareritt om.
nå, derimot, har twin peaks fått litt andre assosiasjoner enn tidligere. naboen og jeg så nemlig på twin peaks sammen før vi ble sammen. jeg hadde ikke sett det, hun hadde det på dvd, og jeg ble overbevist om at jeg hadde gått glipp av tidenes tv-serie. hvor ypperlig er det ikke å sitte og se skummel tv med en du nettopp har møtt og har lyst til å møte mer og liker veldig godt.

uansett, det er kanskje en overdrivelse å si at jeg ser på twin peaks. store deler av tiden sitter jeg med en hånd foran ansiktet. bob er overalt. i går så lauras kusine han komme gående inn i stuen og klatre mot henne over sofaen og bordet. naboen fortalte at da twin peaks gikk på tv i usa, kunne ikke bob gå på butikken uten at folk fikk panikk. now that’s good television.

2 Responses to “damn scary coffee”


  1. 1 Christian Jacobsen februar 12, 2007, kl. 4:49 pm

    jeg *elsker* Twin Peaks. Se filmen også, «fire walk with me»; den ses best umiddelbart etter du har sett ferdig serien, fordi den ellers blir lett forvirrende.

    JK76/K78/B676/C565/C454/N669/H6776/M3
    N576/THE/OWLS/ARE/NOT/WHAT/THEY/SEEM/
    M654/B789/W26/MN78/N78/H45/JK78/DF45

  2. 2 carys februar 12, 2007, kl. 6:51 pm

    filmen er next in line.

    JK76/K78/B676/C565/C454/N669/H6776/M3
    N576/COOPER/COOPER/COOPER/COOPER/COOPER/
    M654/B789/W26/MN78/N78/H45/JK78/DF45


Legg igjen en kommentar

