is a frog’s ass waterproof?

 petersfriends1992ld.gif

da naboen og jeg drev og sendte meldinger på gaysir – før vi møttes i virkeligheten – var det en del ting som gjorde at jeg bare visste at det ville bli full klaff. cirka halvannen uke etter at vi hadde begynt å sende meldinger, satt jeg en ettermiddag i sofaen til sølvi og maria og hoppet opp og ned av begeistring, for langt inne i en meldingsrekke hadde jeg nevnt at jeg digger erkebritiske kostymedramaer, spesielt hvis emma thompson er med. svaret jeg får tilbake er at kostymedramaer er greit nok, hun liker godt den franske løytnantens kvinne (check), og at hun i en periode hadde hatt helt dilla på en film som emma thompson er med i, nemlig peters venner. hadde jeg hørt om den? does the pope shit in the woods?

digresjon: i løpet av denne meldingsrekken fikk jeg også greie på at naboen likte å gå på loppemarket og kikke etter gamle bøker. «liker du bøker?, spurte hun. is a bear catholic? da jeg spurte mitt (noe pretensiøse) kontrollspørsmål, nemlig om hun liker tv2-nyhetene eller nrk-nyhetene best, svarte hun nrk. sweet mother of jesus, this is love!

the rest is history, men siden den dagen (ish 19. eller 20. april) har jeg prøvd å finne peter’s friends på dvd. og i dag lyktes jeg endelig, den er nå på vei fra england mot oslo. her er en liten samling sitater, tatt rett og helt ut av sammenhengen:

carol: andrew, you know what I hate most about being a public figure? the public.

andrew: fucking hell! look at you!
peter: look at you! mr. california!
andrew: hello, my darling!
peter: did you bring a surfboard?
andrew: no, that’s just carol.

peter: so, do you have wood in los angeles?
andrew: we have hollywood.

carol: peter, this house is gorgeous. i wanted to buy an english mansion in bel air, but andrew said it was vulgar. it was just like this, only brand new.

3 Responses to “is a frog’s ass waterproof?”


  1. 1 Christian Jacobsen januar 10, 2007, kl. 2:24 pm

    Kjempefilm. Nesten alt som har Kenneth Branagh eller Emma Thompson eller Stephen Fry pleier å være vel verdt tiden. De tre i samme film => nydelig.

    Har du lest Stephen Frys «The Liar»?

  2. 2 carys januar 11, 2007, kl. 1:29 pm

    den er så fin! skulle ønske jeg gikk på uni med disse folkene, de var visst helt ramme i studietiden (cambridge, tror jeg). og re emma thompson: har nettopp sett stranger than fiction – anbefales!

    nei, har ikke lest den. hva handler den om?

  3. 3 Christian Jacobsen januar 13, 2007, kl. 1:40 am

    The Liar handler om en ung gutt, selvsagt fra Cambridge (jfr nevnte studietid), som igjennom ganske bisarre hendelser blir involvert i en slags spionsak.

    OK, det høres ganske teit ut. Men boken er bra, ikke fordi den ender på en særlig orginal måte, men fordi den er godt skrevet med mange vittige poenger.

    Anbefales.


Legg igjen en kommentar

