pakkekalender

jeg er en heldiggris i år, for naboen har nemlig – med utrolig stor iver og stort engasjement – laget pakkekalender til meg. foreløpig er kalenderen cirka ti små pakker som ligger i en haug på senga, men jeg tror planen er at de skal ligge i en stor glasskål på spisebordet og friste meg frem mot julaften.
(en liten digresjon her: hvordan bøyer man julaften? på sandnesisk mener jeg vi kan si ei julaft – julaftå – flere julafter – alle julaftene. det er litt det samme som med kjøkken. jeg sier: me spise på kjykken, ikke: me spise på kjykkene.)
jeg er ikke fullt så god på å ordne sånne tradisjonsting, men siden naboen gir meg så fin kalender, ville jo jeg henne kalender tilbake. det ble jenny-kalenderen fra rimi. det er en hestejulekalender med sjokolade bak lukene og en hestequiz på baksiden. i tillegg til å være raddis og råner, var naboen nemlig også hestejente i sin ungdom. hun klarte nesten alle spørsmålene i dag morges. such a renaissance woman!

dagens pakke:

  • liten, tom flaske til å ha shampo osv. i når man skal ut og reise
  • hjerteformet sjokolade

0 Responses to “pakkekalender”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

