lønn for strevet

på fredag fikk jeg lønn pluss 30 timer overtid minus halv skatt på det hele. på fredag leverte naboen spes.ped.-oppgave. disse to kombinert ble til middag på matfinken på torshov. halleluja, rødt reinsdyr, fantastisk skalldyrsuppe og bringebærsorbet. matfinken anbefales absolutt: ikke så avskrekkende prisnivå (i forhold til hva man får, seff), utrolig god mat og hyggelig nordnorsk servitrise. det er så fint på torshov – tror kanskje det blir torshov og ikke bjølsen neste år. etter maten var vi etablerte og dro hjem til sofaen i stedet for å dra på byen med kollega anne. dette viste seg å være lurt, for på lørdag var det klart for shopping (re lønn). lørdag utartet seg til en shoppingdag av den typen man pleier å reservere for ferier – der man kommer tilbake til hotellet utmattet etter åtte timer på beina, med ni forskjellige poser (apotek 1, platekompaniet, dyrebutikken oslo city, kaffebrenneriet, ark, carlings, g-star, body shop og parfymeriet på byporten) i et salig, men akk så herlig, virvar. alt dette på årets handlefrie dag.
avsluttet shoppingturen med tapas på delicatessen, der de har noen helt utrolige brekkbønner i sitron og chilimarinerte scampi. etterpå dro vi hjem og var igjen etablerte. spiste smågodt og så pirates of the caribbean i stedet for å dra på kino for å se the queen.

gladnyhet: nå skal de endelig begynne på badene i blokka. for ett år siden ble vi innkalt til hastemøte om badene. vannrørene i blokka er nemlig i utrolig dårlig forfatning, og vi fikk høre at hvis vi ikke byttet dem i løpet av et år, ville borettslaget miste forsikringen. not so good. nå har de brukt ett år på å hente inn anbud, gi info, arrangere flere møter (som varer i det uendelige, folk i borettslag er så utrolig rare og treige) og komme og kontrollere standarden på alle badene. jeg er kjempefornøyd med at de skal pusses opp – gulvet mitt er laget av et eller annet grått som jeg ikke husker navnet på, men som på ingen måte holder på fuktigheten, doen min er konka, og det renner vann mellom badekaret og veggen når jeg dusjer. resten er møblementet er fint, så det kan jeg beholde. gleder meg også veldig mye til varmekabler, da eneste varmekilde på badet er de varme vannrørene. og det beste er at mitt og naboens bad ikke ligger i samme rørrekke, ergo de blir pusset opp på forskjellige tidspunkt. dette betyr at vi slipper å bruke dusjene og doene som blir satt opp i kjelleren, som igjen betyr at vi slipper å bli frastjålet dusjsåpe, flipp-flopper og – i ytterste konsekvens – badekåpen. hadde ikke forundret meg.

0 Responses to “lønn for strevet”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

