holla

jazzmatazz.jpg

 jeg er enda på det nivået der jeg syns det er utrolig kult at det går an å ha musikk på mobilen. jeg har hatt musikk på telefonen i noen måneder nå, men har ikke helt kommet over nyhetsverdien. det er tross alt ikke lenge siden jeg bare kunne motta meldinger på mobilen, ikke sende. det var plass til én linje tekst på ericsson-telefonen jeg hadde arvet av mor (dette var på den tiden jeg var prinsipielt mot mobiler, jeg var sikkert på at jeg ikke kom til å trenge det), og bokstavene så ut som kalkulatortall på hodet. etter ericsson-mursteinen kjøpte jeg en motorola til en krone. på denne telefonen kunne man lagre telefonnummer under navn, men det fantes ingen kobling mellom telefonboken og meldingsfunksjonen. når jeg fikk meldinger, vistes derfor bare telefonnummeret til senderen, ikke navnet. jeg husker av den grunn fortsatt telefonnummeret til anne szefer karlsen, som jeg ikke har snakket med på tre år, men jeg kan ikke naboens nummer utenat …
det er ikke plass til så mange sanger på telefonen, den har en minnebrikke på 512 MB. i dag har jeg byttet ut all musikken. når man bare har 512 MB til disp, må man være kresen og nøye med hva man velger. man kan seff bytte musikk litt oftere, men det skjer jo aldri. i dag har jeg kastet meg litt på rapbølgen:

– jay zs black album med bla encore (MYE kulere i original enn med friggin linkin park) og 99 problems (jeg kjenner at jeg identifiserer meg ganske mye med jay z i denne sangen. jeg har også 99 problemer, og en bitch er definitivt ikke et av dem! i tillegg liker vi begge carhartt-klær.)
– nas’ it was written
– roots
– guru
– the one and only kanye west

3 Responses to “holla”


  1. 1 Nina november 7, 2006, kl. 4:59 pm

    det kjekkeste med mobil nå syntes jeg er at man slipper å holde den når man snakker i den. (bluetooth headset). bakdelen er mange rare blikk før folk ser at jeg faktisk snakker med noen andre og ikke meg selv.

  2. 2 gro november 7, 2006, kl. 8:50 pm

    Husker meget godt den regnfulle dagen jeg flyttet til Bergen og inn i Haugeveien på ditt rom (utrolig snilt av deg å låne meg rommet ditt så lenge, er svært takknemlig og skylder deg en stor en) og samtalen med deg og Ingrid om hvor teit og unødvendig det var med mobil (jeg hadde da nettopp kjøpt min første). Jeg hadde vel knapt flyttet ut før dere begge hadde fått dere mobil. Det var tider
    Har bestemt meg for at jeg vil høre Pia Haraldsen synge, så hvis du vil sende den til meg hadde det vært svært fint

  3. 3 ellen november 8, 2006, kl. 9:14 am

    hehe, good times. synes du var så tøff som helt plutselig flyttet til bergen og skulle bli lege. jeg visste vel egentlig at det ville blir sånn, husker godt hva du svarte på spm om hva du skulle bli når du ble stor, da vi gikk på sandnes: slakter eller hjernekirurg (uten sammenligning for øvrig).

    jeg skal sende pia til deg! leter etter en måte å legge den ut her på bloggen, men har ikke funnet ut enda. anyone?


Legg igjen en kommentar

