i’ve got it

vinteren har kommet til oslo. har det gått et år allerede? husker altfor godt vinterlandskapet utenfor stuevinduet, trodde det ville gå litt mer tid før det kom tilbake. dette kommer for så vidt av at det var mer snø her i april i år enn det var i løpet av hele barndommen min på det milde sørvestlandet. så det er ikke ett år siden sist vinter, det er bare seks måneder. usannsynlig glatt ned den bratte åssiden – årets postmoderne versjon av bambi on ice erklæres dermed for åpnet.

i går var det halloween. en folklorist jeg så på tv, mente at halloween i norge ikke har begynt å slå rot som følge av en aggressiv handelstand, men at det tvert i mot har gått i motsatt rekkefølge: folks ønske om å feire halloween har fått butikkene med på festen. halloween fyller visstnok et høytidshull (©) som oppstår på høsten: lenge siden sommerferie, lenge til jul. på våren er det jo tjukt av ting som skjer. jeg kjenner at jeg ikke er veldig begeistret for halloween, kanskje bortsett fra den årlige halloweenfesten som arrangeres på jobb. i går kveld ringte det som forventet på døren, og da jeg kikket gjennom kikkehullet på døren, så jeg tre utkledde smågutter med hver sin VANNPISTOL! siden jeg ikke kunne by på noe knask og fryktet at knepet ville bestå av tre vannstråler i trynet, listet jeg meg bort fra døren og lot som jeg ikke var hjemme. vi satset heller på alternativ halloweenfeiring i badekaret – med skumle stearinlys, avslått taklys og blodrød vin (kul oppdagelse: ikea-glass med vin flyter). på en forelskelseskala fra 1 til 10 ligger jeg på rundt 36…

dagens musikktips:
when doves cry – prince
you’ve got it – pia haraldsen

3 Responses to “i’ve got it”


  1. 1 gro november 3, 2006, kl. 12:43 pm

    Jeg må bare spørre, lager pia haraldsen musikk????? Den pia haraldsen – eks tremmeningen til krompen, «programleder» på tv2, vil helst være i se og hør hver uke etc. Og i så fall det er henne, bør en høre på det?

  2. 2 ellen november 3, 2006, kl. 3:04 pm

    hun har laget en minneverdig sang som hun selv mener er veldig selvironisk, men som ikke er det i det hele tatt. skikkelig kultsang, dårlig tekst, dårlig kvasi-the-queen’s-english-engelsk og hjemmesnekret melodi. hvis du vil, kan jeg sende den til deg.

  3. 3 Damo desember 23, 2006, kl. 4:05 am

    Har leita sinnsykt lenge etter den «infamøse» sangen til Pia! Hørte den hele natta på et vorspiel i Brussel, er så svett at den er rå:)

    Kunne du sendt den til meg?? Hadde vært super fett..


Legg igjen en kommentar

