alt-annet-enn-blå-mandag

på lørdag skulle naboen ut på musikal og middag med venner. hair på det norske teateret, dvs på nynorsk. jeg spekulerte på forhånd i om de ville bruke tekster av typen «vattenmannen, vattenmanneeen», men det gjorde de ikke, de sang aquarius.
selv fant jeg veien ned til osterhaugsgate, til ruth og øyvind og ottar og etter hvert andre. øyvinds fugl kan plystre brelett-reklamen på kommando, veldig festlig. øyvind viste oss en utgave av lek som han hadde funnet, og i denne utgaven var det bilder av en homokompis fra bergen som utgav seg for å være veldig hetero. «liker blondiner, for eksempel pamela. jo større bryster og jo blondere hår, jo bedre». kan du bli mer homo, sier jeg bare. i lek fant vi også en spennende novelle, der gymlæreren arne får se på to kvinnelige (ungdomsskole!)elever som kysser. arne er selvfølgelig veldig begeistret for dette, og utrykker sin glede med følgende resonnement: «de kombinerte stønne-/smaskelydene var det beste arne hadde hørt siden kate bush kom med (no pun intended, i think) wuthering heights. og det var lenge siden». kan du blir mer homo, sier jeg bare.
plukket også med meg telefonnummeret til en av de mer profilerte idol-deltakerne, så nå kan dere jo gjette hvem og være misunnelige og eventuelt betale meg for å gi det ut. jeg ønsker meg nemlig ny pc.

naboen og jeg har forresten funnet ut av vi har lyst å bo cirka på bjølsen når vi en gang i fremtiden skal flytte (sammen). i dag er en grønn  mandag. eller gul. i hvert fall ikke blå!

4 Responses to “alt-annet-enn-blå-mandag”


  1. 1 Nina oktober 30, 2006, kl. 5:07 pm

    Tipper det er Margaret Berger? Byr i så fall 100 kr for nummeret🙂

  2. 3 Gro oktober 30, 2006, kl. 6:18 pm

    Det må jo være nummeret tui Kjøddaen…… (kjartan)
    Så jeg håper du tok deg godt betalt for å ta i mot det, minst en ny pc

  3. 4 ellen oktober 31, 2006, kl. 9:07 am

    eller kjøde, som han også kalles. noen ganger er sandnesisk en litt ekkel dialekt…


Legg igjen en kommentar

