me me me

denne posten skal bare handle om konkrete ting jeg har gjort den siste uka. ikke noe skråblikk på nyheter, ikke noen ramme poeng som får deg til å si «mmm» og klø deg i skjegget, ingen skarpe utsagn å lure på og undre over og være enig/uenig i. dette er posten for dem som er interessert i carys, personen bak myten. «just jack» springs to mind, men den referansen er liksom ikke helt treffende siden jeg ikke heter jack.

ANYWHO

sist tirsdag ble naboen feiret på en særdeles vellykket måte. ikke store greiene, men akkurat særdeles vellykket passe stort. jæklene på qba hadde glemt å holde av bord, men vi krakket oss rundt et høybord og skvaldret i vei. naboen har fine venner, altså.

på onsdag jobbet jeg. det gjorde jeg på torsdag også. det er alt jeg kan si om de dagene. på fredag jobbet jeg seff også, men jobbingen ble i hvert fall avbrutt av vinlotteri (som jeg ikke vant) og vaffelsteking. skikkelig norsk fredagsjobbkos. kose kose på fredag. etter jobb møtte jeg den lett aldrende kjæresten utenfor oslo city (dette originale møtestedet), hvorpå vi tok trikken til torshov og lagde ravioli hos sissel. dvs sissel og naboen fikset pasta, jeg vinet på sofaen. ypperlig arbeidsfordeling. og siden vi teknisk sett var gjester, slapp jeg å vaske opp. føler at det blir noen flere besøk til sissel fremover. slappet maks av etter en helvetias uke, flaks at de to fine damene hadde lyst til å varte meg opp.

på lørdag våknet vi ganske så friske. jeg tok naboens gamle diamant-sykkel til oppsalsenteret for å hente pakke fra far. min egen sykkel led (?) en trist skjebne i bakgården på majorstua for et par liv siden, resultatet er nedslående flate nekk og henging med styret. diamanten hadde egentlig ikke noe mer luft i dekkene – først kranglet jeg litt med støtten, og deretter med felgen… hjemme pakket jeg opp to par sko fra junaiten, the unsolicited advice in the shop was «very cool». converse er i ferd med å ta over boden. etter skoprøving og -beundring dro vi på loppemarked på kjelsås. ganske fine hus i den åssiden der. på loppemarked fikk jeg nostalgisk anfall og kjøpte boing-blader. ingen av dem handlet om jonny puma, men de var proppfulle av engelske liksom-førstedivisjonsklubber som hunterfield city, albion town og mancuster rovers. sneise frisyrer har de og i de bladene. stoppet innom fru hagen på vei hjem, snakket blogg med strangerinsweden og drakk ustyrtelig overpriset cola. på kvelden sløvet vi på sofaen og kom fram til at vi er gamle og etablerte. så faktisk litt på kjempesjansen. så også på romy and michelle’s high school reunion, utrolig sær og morsom komedie med lisa kudrow, mira sorvino, den fantastiske janeane garofalo og alan cumming.

søndag ble brukt til vasking av leilighet (re gamle og etablerte) og film. naboen har begynt å ommøblere i leiligheten min. eller ikke så mye ommøblere som å subtilt introdusere små endringer i feks skuffene. jada, ingrid, jeg vet, JEG VET!! men det er selvfølgelig mye mer logisk at osterasper, måleting og eggedeler ligger i skuffen under den med kjevle, sleiver og stekespader, i stedet for at skuffen under den med kjevle, sleiver og stekespader er full av matpapir, aluminiumsfolie og brødposer. og det er mye finere i det høye skapet når sausene står samlet i én gjeng og hermetikken i en annen. det gir en slags indre ro.

i dag har jeg jobbet og jobber jammen meg enda.

3 Responses to “me me me”


  1. 1 Ingrid september 26, 2006, kl. 8:53 am

    Jeg er ganske overrasket over å lese at du i det hele tatt har kjevle, hva skjedde med 1,5 liters flaske fylt med vann? Og just for the record, matpapir, aluminiumsfolie og brødposer bor i den *nederste* skuffen. I skuffen under kjevle, sleiver og stekespader bor plastikklokkene.

  2. 2 strangerinsweden september 26, 2006, kl. 10:10 am

    Anarkister! Hvor bor håndklærne og klutene?

  3. 3 ellen september 26, 2006, kl. 12:59 pm

    hallo, når man baker så ofte som meg, må man jo ha kjevle. flaske med vann, how very student of you. du har levert nå, har du glemt det?

    systemet er:
    – bestikk
    – kjevle/stekespader
    – osterasper/måleting
    – brødposer/matpapir
    – håndklær og kluter

    plastlokkene bor sammen med plastboksene i et lavt skap med uttrekkbar hylle.


Legg igjen en kommentar

