my date with buffy

i kveld har jeg en date med buffy. jeg har kommet til episode åtte i sesong sju. sesong sju er den siste sesongen som ble laget. det vil si at jeg har 14 usette episoder igjen av buffy. sukk.

da jeg oppdaget serien, kjøpte jeg først sesong fire, utelukkende fordi det er i den sesongen willow blir sammen med tara. vi lesber er enkle på den måten. jeg så hele sesongen på én uke. det er 22 episoder på 43 minutter, dvs 946 minutter eller 15,8 timer. jeg var visstnok ikke til å være i hus med. så ble det sesong fem, seks, en, to og tre, før jeg for noen måneder siden fant sesong sju til 249 kroner på platekompaniet. selv om det er den dårligste sesongen, måtte jeg bare ha den.

buffy er uten tvil en av de beste seriene som er laget. se den for symbolikkens skyld, for vampyrene, de usannsynlig bra ordspillene, de kjappe replikkene, for de utallige popkulturreferansene og alle de hysterisk morsomme og vanvittig triste tingene som skjer. se den fordi joss wheedon sannsynligvis er den beste på å rive sine egne ting ned fra pidestallen, avlive sine egne myter, på å være det motsatte av selvhøytidelig. bare se den.

buffyringl.jpg

0 Responses to “my date with buffy”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

