hjemme best

hjemme i oslo etter en uke i saes. deilig å slappe av og sånt, men enda bedre å være her.

hva synes vi forresten om jødekaker? nå tenker jeg ikke på smaken, som jo er utrolig god, men navnet. noen som vet hvorfor det kalles jødekaker? fordi de opprinnelig ble laget av jøder? naboen ble i hvert fall dypt sjokkert da hun var i sandnes i sommer, og jeg spurte om vi skulle kjøpe jødekaker. jeg antar at det er enkelt ord og uttrykk man blir litt blind i forhold til hvis de alltid har vært en del av ordforrådet. pc eller ikke, liksom.

1 Response to “hjemme best”


  1. 1 strangerinsweden september 12, 2006, kl. 7:17 pm

    Jeg husker jeg syns Jødekaker var veldig merkelig da jeg flyttet til Jærens kjedeligste veikryss tidlig åtti-tall. Men nå bor jeg jo i Danmark og syns det er enda verre når noen sier: jævla jøde og hele rommet ler, fordi jyde-vitser (om folk fra Jylland) uttales akkurat som jøde.

    Det jeg mest av alt syns er at de der jødekakene er noen tørre jævla greier. Og det er helt apolitisk.


Legg igjen en kommentar

