bergen

jeje, tilbake på jobb etter en herlig og begivenhetsrik helg i bergen. jeg hadde reisefeber hele fredagen, og da vi landet på flesland, var vel naboen allerede litt lei av å høre om bergen, hvor fin bergen er, hvor jeg har bodd i bergen, hvor jeg pleide å drikke øl i bergen, at vi måtte dra på garage (btw, nye garage: what the!?) osv osv. vi innkvarterte oss på hordaheimen, som var mye mer heimete enn vi hadde tenkt. men sentralt, ergo helt ok. det ble pilsing på finnegan’s, fincken og garage (sukk).

på lørdag stilte lesbemafiaen opp utenfor tinghuset klokken tolv. full applaus da ruth og lene kom ut! veldig fint øyeblikk, hjerteklapp, tårevåt og hele pakken.

 bryllyp-004.jpg

dette var et ganske utradisjonelt bryllup, både i det at det var to damer som giftet seg, men også i at de hadde lagt opp til en veldig uformell fest etterpå. noe som ikke minst viste igjen på antrekkene til en del av gjestene. kanskje litt vel avslappet å stille i sagget skateshorts, nike hightops og skjorta utenpå shortsen. eller kilt og t-skjorte (?). eller sagget dress med joggesko. hvis jeg da legger til at kilten satt på en mann med langt hår, mens damene stod for saggingen og mohawkene … den tradisjonelle, konservative delen av meg (altså den delen som egentlig er min mor) synes dette var litt drøyt, mens live-and-let-live-delen av meg synes det var helt herlig. naboen og jeg hadde i hvert fall pyntet oss, vi var så fine, atte.

på søndag rakk vi mystisk nok frokosten og fikk etter hvert pakket oss ut av hotellet og ut i sandviken. tror erlend likte meg, han sovnet i hvert fall, men på fanget til førskolelæreren gikk det ikke like bra …
far i huset serverte fantastiske bakfyllepannekaker – colour us impressed!

vel nede i sentrum hadde vi ikke tid til så mye mer enn å gå opp til johanneskirken, og naboen vet nå alt om høyden, de bratte trappene opp til sydnes, og hvordan jeg pleide å løpe opp de bratte trappene til sydnes på vei til forelesning. jeg tror hun synes det var interessant. så fikk vi kjempedårlig tid, møtte løpe litt, og jeg stresset i vinkel på flybussen pga eta flesland tre kvarter før flyet skulle gå. dette viste seg selvfølgelig å være holde nok, da flyet var en halvtime forsinket.

i oslo regnet det. i dag hadde jeg på skjerf på vei til jobb.

0 Responses to “bergen”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

