oslo står i brann!

etter litt usedvanlig offentlig kjæresteri på østgående plattform i dag morges, hopper jeg på banen til byen på vestgående. på banen er den bakerste vogna stengt. jeg forbanner sporveiene nok en gang, men jeg aksepterer min skjebne som kollektivtransportavhengig og tyner meg inn i den fremste vogna sammen med resten av oppsalfolket. de har oss i et jerngrep.
på grønland blir vi stående leeenge. og nå kommer svaret på hvorfor bakerste vogn er stengt. det er røykutvikling på gang. hvorfor er det så ofte røykutvikling i t-banevognene? hva er det? anyway, jeg går av, grønland er ikke mye lenger fra jobben enn jernbanetorget. femten sekunder senere følger resten av sauene etter. jeg kan ikke for det, jeg er den fødte leder i t-banesituasjoner.
inne på oslo s brenner det i en søppelbøtte. nå går jeg daglig forbi folk som setter skudd i diverse kroppsdeler, i fred olsens gate og skippergata, så det skal mer enn en brennende søppelbøtte til for å vippe meg av pinnen. men det er vel typisk at absolutt ingen bryr seg.
og i fred olsens gate er det mer action enn den vanlige narkoactionen. det brenner i et askebeger. i tillegg har alle de oppmøtte utenfor lønn som fortjent på seg knall oransje vester og er på vei ut for å plukke søppel. begynn med deres egne sprøyter, da, gutta.

1 Response to “oslo står i brann!”


  1. 1 Gry juni 1, 2006, kl. 7:41 am

    Hei. Fant link til bloggen din på Øystein sin blogg. Ville bare si at jeg har lagt link til din på Eirik (vår)blogg.


Legg igjen en kommentar

