blitt fine på det (det er disse østlandsdamene sin feil)

søndagen ble tilbrakt på den herlige balkongen min. ja, jeg sier nå balkong, ikke terrasse eller altan (eller haltan, for den saks skyld). jeg har lært forskjellen, men det er mindre interessant i denne sammenhengen. poenget er at jeg snakker så pent for tiden. det er balkong, det er morsomt, det er -en-endinger, det er øll, det er lissom og ass og gidder du, eller? og det er rett og slett en skam. det hjelper ikke at de aller fleste folkene rundt meg snakker en eller annen variant av østlandsk (denne fine sekkebetegnelsen). jeg må begynne å henge med katrine, ålgård-venninna til ingrid og linn. hun har totalt bevart dialekten sin, og jeg kan lære mye. enkelte ting hun sier, er kanskje litt for ålgård (no offence, eventuelle ålgård-folk), som feks å uttale kjedelig som kjaaadeligt. uansett, still applies.

2 Responses to “blitt fine på det (det er disse østlandsdamene sin feil)”


  1. 1 Anonymous juni 23, 2006, kl. 10:50 am

    Hei Ellen. ville bare si at siden din ikke er kjaaadelig.
    Ble tipset av ingrid om bloggen din. Hilsen Kathrine, ålgård venninna til Ingrid.

  2. 2 ellen august 7, 2006, kl. 9:06 am

    hehe. ser at jeg har stavet navnet ditt feil, denslags prøver jeg å holde meg for god til. beklager.


Legg igjen en kommentar

